מועדון לאמנות הצילום
  www.tmunat-matzav.com
תמונת מצב
    דף הבית  |  אודות  |  פעילות המועדון  |  קישורים  |  יצירת קשר  |
יצאנו לסוף שבוע קצר באזור החבוי במרכז הארץ - לעמק חפר.

המוכר בבית הקפה של כביש שש כיבד אותנו בקפה ועוגה של בוקר שישי. זו היתה התחלה של טיול מגוון ומרתק באזור לא מוכר, הנמצא מתחת לאף, אזור עמק חפר. לא מוכר לנו היה גם מזג האויר, שהחליט להיות חם ושרבי, בעוד אנו רגילים להתמודדות עם עננים וגשמים. מופתעים מחמסין של פברואר, פנינו לבית טרייזין בגבעת חיים איחוד, לביקור בשלוש תערוכות משובחות המספרות על גטו טרייזין. מבית טרייזין קפצנו לעין שמר, לחצר הישנה המתעדת את סיפור עלייתם לקרקע של חלוצי השומר הצעיר, ולמוזיאון הכלים החקלאיים המשופצים באהבה. אחרי שהתפעלנו ממבחר המכונות ומהטכנולוגיה החקלאית, נסענו רעבים, לארוחת צהרים משובחת בכרכור, ב"מטבח באהבה", והמשכנו עם בטן מלאה לשפך חדרה. בצל האנדרטה של אבשלום פיינברג, ריתק אותנו יהודה, מדריכנו הקבוע והמשובח, עם סיפורי נילי ושירי אבשלום לרחל. ההתארגנות בחדרי המרכז הימי בשדות ים היתה קצרה ומיד יצאנו לארוחת ערב משובחת במסעדת פלוגי בבינימינה, שם הפתענו את נורית עם עוגת יום הולדת. את היום סיימנו אצל איציק בן מלכי שפרש לפנינו מבחר דימויים, שנאספו במשך עשרות שנים, של צילומי עיתונות וטבע.איציק בן מלכי בשבת בבוקר מיהרנו לשמורת נחל תנינים. יהודה שלנו הסביר לנו על מערכת המים המיוחדת שבנו הרומאים, וחתם בשיר מהדהד. האתר צולם מכל זוית אפשרית, ורינת חגגה עם רפלקטורים בגוונים שונים. צמוד לשמורה ממוקמת העיירה המתעוררת ג'יסר - א-זרקה. בהדרכתו של עבד סיירנו ברחובות והגענו לשפת הים ולכפר הדייגים הציורי. משם קפצנו לארוחה בקפה לואיז. המשכנו לביתו של איתמר כפרי, הצייר והצלם מעין החורש.תה משובח המתין לנו בקנקנים, עם ארוח בסלון ושיחה על התמונות התלויות על הקיר. וקנחנו בגלרייה העמוסה תמונות ועבודות.איתמר כפרי את היום חתמנו בביקור במוזיאון האופניים של אלו וולף. בחור צעיר שהחליט להקים מוזיאון לאופניים, והקים אתר עם מאות אופניים ואביזרים המתארים את התפתחות האופניים בארץ ובעולם. היה זה סוף שבוע מרתק, שבו נחשפנו לאנשים מיוחדים, החיים בעמק החבוי במרכז הארץ, בעמק חפר. התגלו בפנינו מקומות, סיפורים, אתרים ונקודות חן שביחד מרכיבים את המקום בו אנו חיים. את ישראל. קישורים למצגות חברים:זאב עגור חדוה כדורי